torsdag 11. februar 2010

Kjaere dere :)

Bare for aa gjoere vaare lesere litt misunnelige, sitter jeg, in this moment, i kjole paa skolen. Vaeret er fantastisk, god og varm sol er aldri feil.

Vi har tilbringt vaar dag til naa paa skolen, hvor vi skal vaere til kl 15. Til naa har vi faatt anledning til aa intervjue fire forskjellige elever, vaert i en time og spist lunch. Saa naa fikk vi endelig litt tid til aa arbeide med bloggen vaar.

Var ganske artig i den timen vi var i, maa bare fortelle dere det. Laereren delte nemlig ut et kart av Soer-Afrika, hvor elevene (innkludert oss) skulle skrive paa de forskjellige regionene/fylkene og byer. Jeg er ikke saerlig god i navn paa land osv, kan ikke skryte paa meg det, men klarte faktisk ett par. Overraskende nok, kunne ikke elevene skrive et eneste fylke. Klarte saavidt sitt eget fylke. Det er litt sykt!

Igaar tok vi baaten over til Robben Island. Var en veldig foelelsemessig tur, paa godt og vondt. Guiden vi hadde var helt fantastisk. Kunnskapen han kunne var ekstrem! Saa vi laerte en god, god del takket vaere han. Kult at vi haandhilste paa guiden vaar, for han har ogsaa haandhilst paa Nelson Mandela himself. Jeg synes i hvertfall det er litt kult. var en opplevelse jeg trolig vil huske for resten av livet mitt.

Dagen idag er planlagt for aa vaere en "avslappningsdag" og jeg kjenner at det skal bli deilig. Ikke at det er noe galt at vi har program hver dag, det synes jeg er topp, men inni mellom har man godt av aa slappe litt av.

Det var det jeg fikk skrevet for denne gang. Imorgen skal vi ogsaa paa skolen, senere til Stellenbosch og et slags grillparty hos vertsfamilien til Jon Egil. Det blir kjekt!

Haaper alt gaar bra med dere, hjemme i kalde Norge. :)

- Ida H. Byrkjedal

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar