tirsdag 9. februar 2010

De siste dagene, oppsummert.

Da var det min tur aa skrive noen ord paa denne bloggen. Har faktisk ikke faatt saa stor annledning til internett. Virker som paa skolen at visse sider er blitt sperret, men fikk endelig kommet inn naa.

Landet, kulturen, naturen og ikke minst menneskene - er helt ubeskrivelige. Til naa har vi sett attraksjoner som Cape Point, Waterfront (shoppingsenter), en park hvor vi matet ekorn, Camp Bay etc. Har en artig guide/ambassadoer fra skolen, Willem, som har kjoert gjennom hele byen foer aa vise oss alt. Virkelig grei fyr det der :)

Igaar hadde vi vaar foerste dag paa skolen. Ble moett opp av alle ansatte, hvor vi virkelig ble tatt godt i mot. Fikk hver vaare poser med forskjellige skoleting, alt vi trengte for en skoledag var oppi den lille posen. Senere paa kvelden ble det planplag at Jon egil, Einar og jeg skulle bli med vertsfamilien til Jon Egil paa en fjelltur. Braakjekke nordmenn som vi er, tok vi bare det med et arrogant smil og tenkte at det var piece of cake. Det var langt ifra et kakestykke, maa jeg bare si og imroemme til dere. Men det var en helt fantastisk tur. Lion Head er navnet paa fjellet, og er nabofjellet til Table Mountain. (Dere burde soeke paa det, langt i fra Dalsnuten det der.)

Northlink College har pluss/minus 8 campuses rundt i byen Cape Town. Det er blitt ordnet slik at jeg og Jon Egil gaar paa Protea denne uken, saa skal vi til Tygerberg Campus neste uke. Saa det er bra ordnet, at vi faar oppleve to forskjellige campuser.

Protea Campus (skolen hvor jeg er akkurat nu) er en svaer skole. Hvor mange elever som gaar her, har jeg ikke helt i hodet. Men kan si at det er en god gjeng! Klassene og timene er veldig annerledes enn det vi/jeg er vant med. Jeg vil personlig si at timene er (mye) mer muntlige enn slik vi har det hjemme. Laererene bruker eksempler som medgaar elevene, som jeg synes var en veldig interessant laeremaate. Man laerer stadig noe nytt vet du!

Hele dette landet, menneskene, virkelig alt - er helt utrolig. Det er helt ubeskrivelig. Norge har mye aa laere av dette landet, i hvert fall naar det gjelder hoefflighet. Alle sier hei til hverandre, du foeler deg virkelig velkommen. Saa dere der hjemme, laer av mine ord ;)

Senere idag skal vi paa en lokal fotballkamp, som vi skal se paa. Gleder vi oss til. Som dere sikkert har merket, saa er det program for oss hele tiden. Selv om programmet kanskje blir endret i ny og ne, har de alltid ting for oss som vi kan se eller gjoere.

Tror det blir mine ord for denne gangen, haaper det ikke blir saa lenge til neste blogginnlegg. Men som jeg nevnte, saa er det litt vanskelig med aa faa tak i internett. Saa ikke fortvil!

Legg gjerne igjen en kommentar, spoersmaal eller hva det maatte vaere. Det er alltid koselig!
Haaper ogsaa at alt gaar bra med mine hjemme.


- Ida H. Byrkjedal :D

3 kommentarer:

  1. Hei Marie og Ida! Utrolig kjekt å hoere at dere er vel framme og i gang med baade det sosiale og det faglige. Skriv så ofte dere kan. Hilsen Leif Gunnar (Rektor)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Hvis dere reiser innom campusen med bygg og anlegg må dere hilse fra oss her på Bergeland, spesielt til Pat på elektro!kos dere, vi er misunnelige. Hilsen Morten Torkelsen (avd. led BA)

    SvarSlett
  3. Hallooo
    Ida det virke kanon kjekt! Eg håpe du har alt bra! Meg å martine har tenkt på at når du komme hjem må me ha ein skikkelige jente kvell og hørra om absolutt alt som ikkje komme me her:D kossen e vertsfamilien din?
    Eg savne deg!!!!
    (Åsså hate eg at du e vekke fra facen min i tilfelle du någen gang e pålogga går d jo an å snakke der! haha:p)
    Anyways, eg håpe du får tatt masse bilder og! Det e så drittver her i stvg:p kalt åsån, men faktisk litt sol så håpe istiden snart smelte vekk..
    Ein del som har skjedd hjemma og så glede meg virkeligt te du komme tbage så me får snakka mer!
    Bussturen t skolen e virkeligt kje den samme lenger! haha igjen, eg savne deg! Du kan godt maila meg mer om ka så skjer hvis du får tid!

    Hilsen Bodil =)

    SvarSlett